Service Solution
Service Solution er rettet mot høvlerier eller mindre sagbruk som selv ønsker å ha det fulle ansvaret for produksjonen og driftsresultatene.
Med en Service Solution utfører vi service et avtalt antall ganger i året ut fra en sjekkliste som sikrer at produksjonen din yter som den skal ut fra parametere som vi i fellesskap har fastlagt.
I forbindelse med disse besøkene gjennomgår vi alltid anlegget ditt med tanke på å finne forbedringer som kan optimere produksjonen ytterligere. Til syvende og sist bestemmer du selv om de skal gjennomføres og når.
Eksempler på hva en avtale inneholder:
Sagbruk | Høvleri | |
---|---|---|
Gjennomgang av full funksjonalitet samt smøring | √ | √ |
Rensing, justering og utskiftning av slitedeler etter behov på smøre-/skrapesystemet | √ | √ |
Rengjøring av oljedoseringsanlegg og funksjonskontroll | √ | √ |
Kontroll og justering av bladstyring | √ | √ |
Kontroll av hjulenes tilstand | √ | √ |
Gjennomgang og kontroll av inn-/utføringsbenk – utskiftning av slitte deler og oppretting |
√ | |
Full oppretting av linjer og sager | √ |
Omfattes normalt ikke, men utføres etter avtale:
Hjulsliping og balansering, olje og slitedeler og kontinuerlig oppfølgning på produktivitet og utnyttelsesgrad


Når vi er hos våre kunder, gjør vi alltid en stor innsats for å sikre at de daglige operatørene vet hvordan de betjener maskinen og utstyret vi har montert. Vi ønsker at våre kunder selv innehar kompetansen til å ivareta det daglige vedlikeholdet, og bruker oss til de mer spesielle oppgavene. Dette oppsettet har over tid vist seg å fungere godt for høvlerier og mindre sagbruk hvor vi har hatt suksess med å holde produksjonen på et høyt nivå med et minimalt antall driftsstopp.
Vi anbefaler alltid at kunder som får gjennomført større prosjekter, inngår en Service Solution-avtale for minst de første 12 mnd. Det sikrer at jobben vi har gjennomført blir velintegrert i produksjonen, og at de oppnådde driftsforbedringene er vedvarende.
Avtalen avregnes alltid etter brukt tid og materialer.
Ønsker du å høre mer om mulighetene for en Service Solution-avtale, kan du kontakte Luja.

Våre fokusområder er:
- Best mulig utnyttelse av råstoffet
- Kapasitet og produktivitet
- Å unngå ikke planlagte bladskift
- Færre driftsforstyrrelser
- Flere driftstimer mellom de store servicestoppene
- Økt tilgjengelighet og produksjonsgrad.
Kontakt LUJA Sawtech
Vurderer du å oppgradere produksjonen eller har du behov for service på sagene dine?
Da er du velkommen til å kontakte oss. Jo tidligere vi blir koblet inn i prosessen, jo større nytte vil du ha av vår kompetanse.