Service Solution

Service Solution er rettet mot høvlerier eller mindre sagbruk som selv ønsker å ha det fulle ansvaret for produksjonen og driftsresultatene.

LUJA® Service Solution

Med en Service Solution utfører vi service et avtalt antall ganger i året ut fra en sjekkliste som sikrer at produksjonen din yter som den skal ut fra parametere som vi i fellesskap har fastlagt.

I forbindelse med disse besøkene gjennomgår vi alltid anlegget ditt med tanke på å finne forbedringer som kan optimere produksjonen ytterligere. Til syvende og sist bestemmer du selv om de skal gjennomføres og når.

Last ned PDF om Service Solution

Eksempler på hva en avtale inneholder:

  Sagbruk Høvleri
Gjennomgang av full funksjonalitet samt smøring
Rensing, justering og utskiftning av slitedeler etter behov på smøre-/skrapesystemet
Rengjøring av oljedoseringsanlegg og funksjonskontroll
Kontroll og justering av bladstyring
Kontroll av hjulenes tilstand
Gjennomgang og kontroll av inn-/utføringsbenk
– utskiftning av slitte deler og oppretting
 
Full oppretting av linjer og sager  

Omfattes normalt ikke, men utføres etter avtale:
Hjulsliping og balansering, olje og slitedeler og kontinuerlig oppfølgning på produktivitet og utnyttelsesgrad

Luja Service Solution
Luja Service Solution

Når vi er hos våre kunder, gjør vi alltid en stor innsats for å sikre at de daglige operatørene vet hvordan de betjener maskinen og utstyret vi har montert. Vi ønsker at våre kunder selv innehar kompetansen til å ivareta det daglige vedlikeholdet, og bruker oss til de mer spesielle oppgavene. Dette oppsettet har over tid vist seg å fungere godt for høvlerier og mindre sagbruk hvor vi har hatt suksess med å holde produksjonen på et høyt nivå med et minimalt antall driftsstopp.

Vi anbefaler alltid at kunder som får gjennomført større prosjekter, inngår en Service Solution-avtale for minst de første 12 mnd. Det sikrer at jobben vi har gjennomført blir velintegrert i produksjonen, og at de oppnådde driftsforbedringene er vedvarende.

Avtalen avregnes alltid etter brukt tid og materialer.

Ønsker du å høre mer om mulighetene for en Service Solution-avtale, kan du kontakte Luja.

Luja Project

Våre fokusområder er:

  • Best mulig utnyttelse av råstoffet
  • Kapasitet og produktivitet
  • Å unngå ikke planlagte bladskift
  • Færre driftsforstyrrelser
  • Flere driftstimer mellom de store servicestoppene
  • Økt tilgjengelighet og produksjonsgrad.

Kontakt LUJA Sawtech

Vurderer du å oppgradere produksjonen eller har du behov for service på sagene dine?

Da er du velkommen til å kontakte oss. Jo tidligere vi blir koblet inn i prosessen, jo større nytte vil du ha av vår kompetanse.